En presentation utifrån ett professionellt och personligt perspektiv

Välkommen till cebruder.blogspot.com!

Uppsala universitet (2004-2006 och 2000-2001)

Jag har tjänstgjort vid institutionen för genetik och patologi på Uppsala Universitet under två perioder. Dels som post doc (2000-2001) och dels som forskare (2004-2006).


Hösten 2004 lockade min före detta doktorandhandledare tillbaka mig till akademisk forskning. Han ville att jag skulle ta på mig projektledarrollen, och starta det genomiska mikroarrayprojekt som vi sedan flyttade med till USA. Jag ledde en grupp med tre biomedicinska analytiker som under en tremånadersperiod körde de 120 000 PCR reaktioner vi behövde för att täcka det mänskliga arvsanlaget på denna array. Jag handledde också en doktorand och koordinerade de post docs som utvecklade de protokoll som användes. Jag spenderade mycket tid att optimera de robotar som användes för arrayprintning och pipettering.