En presentation utifrån ett professionellt och personligt perspektiv

Välkommen till cebruder.blogspot.com!

Fritid och intressen

Vatten!

Under min fritid vill jag vara på, i och under vatten! De flesta av mina fritidsintressen har klar koppling till vatten, även om det råkar vara fruset eller i form av snö.

Segling är det jag helst ägnar mig åt. Jag och en god vän hade en H-båt tillsammans innan jag flyttade till USA. Vi var ute så ofta vi hann, om än bara ut till närmsta ö i skärgården för en hastig grillmiddag och sedan hem igen. Jag är uppvuxen med båt och hoppas att en dag kunna segla över Atlanten. På bilden här bredvid seglar jag hobie på Mexikanska golfen. Livet är härligt!

Skidåkning är en annan av mina passioner. Jag sattes på skidor som fyraåring och lät som femåring mamma veta att jag åkte minst lika snabbt som Stenmark. Jag tävlade alpint fram till tonåren, även om vi i Jönköping mest tränade på barmark. Jag åker nu helst friåkning, gärna utanför pisten eller i puckelpist. Jag har både provat och dissat både snow board och telemark och hävdar att roligast har man på en bra carvingskida.

Allt måste dock inte gå fort...

Även om jag gillar fart och fläkt så måste inte allt gå så fort. Jag har ett antal projekt runt huset som går allt annat an snabbt. Jag har små odlingar runt huset, det växer spenat och sallad och jordgubbsminiatyrer i olika små byttor. I mina tankar ser jag hur dessa små krukor snart skall explodera och ge oss hemodlade bär och grönsaker för resten av året. Mer realistiskt så kan det kanske bli ett par självodlade tomater innan hösten kommer... Jag märker dock hur hjärnan får semester från veckan som gått och trädgårdspyssel är som balsam för själen.


Jag är en social person och tycker mycket om att laga mat. Detta intresse delar jag med min hustru och vi försöker att bjuda på svensk mat och svenska traditioner här i den djupa amerikanska södern.